::.مصباح الهدی::.

:.وبلاگ مذهبی.: ،مطالب مذهبی ،عکس مذهبی ، مباحث دینی ،دانلود قرآن ،دانلود مداحی

::.مصباح الهدی::.

:.وبلاگ مذهبی.: ،مطالب مذهبی ،عکس مذهبی ، مباحث دینی ،دانلود قرآن ،دانلود مداحی

شعرهایی در باب امام زمان(عج)

گر قسمتم شود « سید رضا موید »

گر قسمتم شود که تماشا کنم تو را                    ای نور دیده ! جان و دل اهدا کنم تو را

این دیده نیست قابل دیدار روی تو                       چشمی دگر بده که تماشا کنم تو را

تو در میان جمعی و من در تفکرم                           کاندر کجا برآیم و پیدا کنم تو را ؟

یابن الحسن ! اگر چه نهانی ز چشم من                            در عالم خیال هویدا کنم تو را

همچون « مویدم » به تکاپو مگر دمی                         ای آفتاب گمشده ! پیدا کنم تو را

بقیه در ادامه مطلب ...

گر قسمتم شود « سید رضا موید »

گر قسمتم شود که تماشا کنم تو را                    ای نور دیده ! جان و دل اهدا کنم تو را

این دیده نیست قابل دیدار روی تو                       چشمی دگر بده که تماشا کنم تو را

تو در میان جمعی و من در تفکرم                           کاندر کجا برآیم و پیدا کنم تو را ؟

یابن الحسن ! اگر چه نهانی ز چشم من                            در عالم خیال هویدا کنم تو را

همچون « مویدم » به تکاپو مگر دمی                         ای آفتاب گمشده ! پیدا کنم تو را

*****

کی رفته ای ز دل « فروغی بسطامی »

کی رفته ای ز دل که تمنا کنم تو را ؟                          کی بوده ای نهفته که پیدا کنم تو را ؟

غیبت نکرده ای که شوم طالب حضور                            پنهان نگشته ای که هویدا کنم تو را

با صد هزار جلوه برون آمدی که من                              با صد هزار دیده تماشا کنم تو را

بالای خود در آینه چشم من ببین                                           تا با خبر ز عالم بالا کنم تو را

مستانه کاش در حرم و دیر بگذری                                تا قبله گاه مومن و ترسا کنم تو را

خواهم شبی نقاب ز رویت برافکنم                                 خورشید کعبه ، ماه کلیسا کنم تو را

طوبی و سدره گر به قیامت به من دهند                         یک جا فدای قامت رعنا کنم تو را

*****

بازآ که دل هنوز « مشفق کاشانی »

بازآ که دل هنوز به یاد تو دلبر است                           جان از دریچه نظرم ، چشم بر در است

بازآ دگر که سایه دیوار انتظار                       سوزنده تر ز تابش خورشید محشر است

بازآ ، که باز مردم چشمم ز درد هجر              در موج خیز اشک چو کشتی شناور است

بازآ که از فراق تو ای غایب از نظر !               دامن ز خون دیده چو دریای گوهر است

ای صبح مهر بخش دل ! از مشرق امید              بنمای رخ که طالعم از شب سیه تر است

زد نقش مهر روی تو بر دل چنانکه اشک               آیینه دار چهره ات ای ماه منظر است

ای رفته از برابر یاران « مشفقت »                  رویت به هر چه می نگرم ، در برابر است

*****

ستاره ای باز « م . ع . م . ( پروانه ) »

ستاره باز به دامان شب دوید ، بیا                                    سرشک شوق ز چشمان شب چکید بیا

فروغ نقره ای مه به گرد خیمه شب                             کشید هاله ای از پرتو امید ، بیا

نیامدی که شفق دامنی پر از خون داشت          کنون که دست فلق جیب شب درید ، بیا

ستاره ، چشم به راه تو ماند تا دم صبح                  سحر دمید و شد از دیده ناپدید ، بیا

عروس چرخ ، حریر فروغ خود برچید                       افق دوباره بساط سپیده چید ، بیا

بیا که قافله شب ازین دیار گذشت                       سپیده سرزد و مهر از افق دمید ، بیا

نیامدی که دل من حدیث شب می گفت               کنون که قصه به پایان خود رسید ، بیا

بیا که گوش دل من به کوچه کوچه معشوق                   صدای پای تو رابارها شنید ، بیا

بیا که سیر غزالان دشت خاطره ها                           هزار شور غزل در من آفرید ، بیا

بیا بیا ، که دل بیقرار « پروانه »                           به شوق روی تو از دیده سرکشید ، بیا

*****

همه هست آرزویم « فصیح الزمان (رضوانی ) شیرازی »

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی                             چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی

به کسی جمال خود را ، ننموده ای و بینم                      همه جا به هر زبانی ، بود از تو گفتگویی

به ره تو بس که نالم ، ز غم تو بس که مویم               شده ام ز ناله نالی ، شده ام ز مویه مویی

شود اینکه از ترحم ، دمی ای سحاب رحمت            من خشک لب هم آخر ، ز تو تر کنم گلویی ؟

بشکست اگر دل من ، به فدای چشم مستت                           سر خم می سلامت ، شکند اگر سبویی

همه موسم تفرج ، به چمن روند و صحرا                          تو قدم به چشم من نه بنشین کنار جویی

نظری به سوی « رضوانی » دردمند مسکین                    که به جز درت امیدش نبود به هیچ سویی

******


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد