::.مصباح الهدی::.

:.وبلاگ مذهبی.: ،مطالب مذهبی ،عکس مذهبی ، مباحث دینی ،دانلود قرآن ،دانلود مداحی

::.مصباح الهدی::.

:.وبلاگ مذهبی.: ،مطالب مذهبی ،عکس مذهبی ، مباحث دینی ،دانلود قرآن ،دانلود مداحی

حدیث از امام زمان (عجلالله تعالی فرجه)

حدیث از امام زمان (عجلالله تعالی فرجه)

 

1-انا المهدی (و)انا قائم الزمان ،انا الذی املاها عدلاکما ملئت جورا ،ان الارض لا تخلو من حجه و لا یبقی الناس فی فتره و هذه امانه لا تحدث بها الا اخوانک من اهل الحق.

من مهدی و قائم الزمان هستم .من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل می کنم ،همان گونه که پر از ستم شده است .زمین هرگز از حجت خالی نمی ماند و مردم در وقفه نمی مانند .واین امانتی است که جز به برادرانت از اهل حق مگو .

 کمال الدین ،ص 445.                                                        

2-انا بقیه الله فی ارضه ،والمنتقم من اعدائه .

من ذخیره خدا در زمین و انتقام گیرنده از دشمنان هستم .

  بحارالانوار ،ج 52،ص 24/کمال الدین .

3-انا خاتم الاوصیا و بی یدفع الله عزوجل البلا عن اهلی و شیعتی .

من آخرین وصی هستم که خداوند بزرگ به وسیله من گرفتاریها را از خاندان و شیعیانم دور می گرداند.

کمال الدین ،ص 441.

بقیه احادیث در ادامه مطلب ....

حدیث از امام زمان (عجلالله تعالی فرجه)

 

1-انا المهدی (و)انا قائم الزمان ،انا الذی املاها عدلاکما ملئت جورا ،ان الارض لا تخلو من حجه و لا یبقی الناس فی فتره و هذه امانه لا تحدث بها الا اخوانک من اهل الحق.

من مهدی و قائم الزمان هستم .من آن کسی هستم که زمین را پر از عدل می کنم ،همان گونه که پر از ستم شده است .زمین هرگز از حجت خالی نمی ماند و مردم در وقفه نمی مانند .واین امانتی است که جز به برادرانت از اهل حق مگو .

 کمال الدین ،ص 445.                                                        

2-انا بقیه الله فی ارضه ،والمنتقم من اعدائه .

من ذخیره خدا در زمین و انتقام گیرنده از دشمنان هستم .

  بحارالانوار ،ج 52،ص 24/کمال الدین .

3-انا خاتم الاوصیا و بی یدفع الله عزوجل البلا عن اهلی و شیعتی .

من آخرین وصی هستم که خداوند بزرگ به وسیله من گرفتاریها را از خاندان و شیعیانم دور می گرداند.

کمال الدین ،ص 441.

4- لیس بین الله عزوجل و بین احد قرابه و من انکرنی فلیس منی و سبیله سبیل ابن نوح (ع)

بین خدای بزرگ و هیچ کس خویشاوندی نیست ،وهر کس مرا انکار کند از من نیست ،و راه او راه پسر نوح (ع) است .

کمال الدین ،ص 484.

 5- اما وجه الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس اذا غیبها عن الابصار السحاب .

اما کیفیت بهره برداری مردم از من در زمان غیبتم همانند بهره برداری آنان از خورشید است ،هنگامی که ابر خورشید را از دیدگان پنهان کند .

کمال الدین ،ص 485.

6- انی لامان لاهل الارض کما ان النجوم امان لاهل السماء .

وجود من برای اهل زمین موجب امان است ،همان گونه که ستارگان برای اهل آسمانها موجب امان هستند .

کمال الدین ،ص485.

7-قلوبنا اوعیه لمشیه الله فاذا شاء شئنا .

دلهای ما ظرف اراده و مشیت خداست .پس هرگاه او چیزی را اراده کند ،ما نیز  همان چیز را اراده می کنیم .

بحار الانوار ،ج52،ص 51/غیبت شیخ

8-واذا اذن الله لنا فی القول ظهر الحق واضمحل الباطل .

هنگامی که خدا به ما اجازه سخن گفتن بدهد ،حق آشکار شود و باطل نابود گردد .

بحارالانوار ،ج53،ص196/غیبت شیخ .

9-کل من نبرا منه فان الله یبرا منه و ملائکته و رسله و اولیائه .

هر کس که ما از اوبیزاری جوییم ،خدا و فرشتگان و پیامبران و اولیائش نیز از او بیزاری می جویند .

احتجاج ،ج2،ص474.

10-ان الله معنا فلا فاقه بنا الی غیره والحق معنا فلن یوحشنا من قعد عنا و نحن صنائع ربنا و الخلق بعد صنائعنا .

خدابا ماست و بابودن او نیازی به غیر او نداریم و حق با ماست و هرکس از اطاعت ما سر پیچی کند ،ما را به وحشت نمی اندازد ،ومادست پرورده پروردگارمان هستیم ،وآفرینش بعد از ما دست پرورده ما هستند.

بحار الانوار ،ج53،ص178/احتجاج.

11- اما ظهور الفرج فانه الی الله تعالی ذکره و کذب الوقاتون .

اما ظهور فرج ،پس آن به اراده خدایی است که یادش بزرگ است ،وهرکس (برای ظهور )وقت تعیین کند ،دروغ گفته است .

کمال الدین ،ص484.

12-اکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم .

برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید ،زیرا همین موجب فرج و گشایش شماست .

کمال الدین ،ص485.

13-فا غلقوا ابواب السوال عما لا یعنیکم و لا تتکلفوا علم ما قد کفیتم .

از آنچه برایتان سودی ندارد پرسش نکنید ،وخود را برایی دانستن آنچه از شما نخواسته اند به زحمت نیندازید .

بحارالانوار ،ج52،ص92/احتجاج.

14-فی ابنه رسول الله صلی الله علیه و آله لی اسوه حسنه .

فاطمه دختر پیامبر (ص)برای من الگوی نمونه ای است .

بحار الانوار ،ج53،ص180،احتجاج.

15- اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم وانا حجه الله علیهم .

اما در رویدادهای تازه که برای شما واقع می شود ،به روایت کنندگان احادیث ما مراجعه کنید ،زیرا آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدابر آنان هستم.

کمال الدین ،ص 484.

16-فاتقواالله وسلموالنا وردوا الامر الینا فعلینا الاصدار کما کان منا الایراد و لاتحاولو ا کشف ما غطی عنکم .

از خدا بترسید و تسلیم ماشویدوکارها را به مابسپرید .پس بر ماست که شما را از سر چشمه سیراب گردانیم ،همان گونه که بردن شما به سوی سرچشمه به وسیله ما بوده است .ودرپی آنچه از شما پوشیده شده است نروید.

بحارالانوار ،ج53،ص179/احتجاج.

17-قد آذانا جهلا الشیعه و حمقاوهم و من دینه جناح البعوضه ارجح منه .

نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که پروبال پشه از دینداری آنان برتر و محکمتر است ،مارا آزار می دهند.

احتجاج ،ج2،ص474.

18-ولاتمیلوا عن الیمین و تعدلوا الی الیسار واجعلوا قصدکم الینا بالموده علی السنه الواضحه.

از راه راست به راه چپ منحرف نشوید ،و مقصد خود را با دوستی ما بر اساس راهی که روشن است به طرف ما قرار دهید .

بحارالانوار ،ج53،ص179/احتجاج.

19-لو ان اشیاعنا و فقهم الله لطاعته علی اجتماع من القلوب فی الوفا بالعهد علیهم لما تاخر عنهم الیمن بلقائنا ولتعجلت لهم السعاده بمشاهدتنا علی حق المعرفه وصدقها منهم بنافما یحبسنا عنهم الا ما یتصل بنا مما نکرهه و لانوثره منهم.

اگر چنانکه شیعیان ما که خداوند بر انجام طاعت خویش ،آنها را موفق گرداند در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند همدل می شدند ،میمنت دیدار ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدن ما زودتر نصیبشان می شد دیداری بر مبنای شناختی درست و صداقتی از آنان نسبت به ما .وما را از شیعیان دور نگه نمی دارد ،مگر کردارهای آنان که به مامی رسد  و برای ما ناخوشایند و دوراز انتظار است .

بحار الانوار ،ج53،ص177/احتجاج.

20-فلیعمل کل امری منکم ما یقرب به من محبتنا ولیتجنب ما یدنیه من کراهیتنا و سخطنا .

هر فردی از شما باید به آنچه عمل کند که به وسیله دوستی ما تقرب می جست .واز آنچه اورا پست می گرداند که همان ناخوش داشتن و خشم ماست دوری نماید.

بحارالانوار ،ج53،ص176/احتجاج.

21-فانا یحیط علمنا بانبائکم ولایعزب عنا شی من اخبارکم .

مااز اخبار و اوضاع شما کاملا  آگاهیم وهیچ یک از آنها برما پوشیده نیست.

بحارالانوار ،ج53،ص175/احتجاج.

22-انا غیر مهملین لمراعاتکم ولاناسین لذکرکم و لو لا ذلک لنزل بکم اللاوا واصطلمکم الاعدا فاتقوا الله جل جلاله .

ما از رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نمی کنیم و یاد  شما را از خاطر نمی بریم که اگر جز این بود ازهرسو گرفتاری برشما فرود می آمد ودشمنان ،شما رااز بین می بردند .پس از خدای بزرگ بترسید.

بحارالانوار ،ج53،ص175/احتجاج .

23-لو لا ما عندنا من محبه صلاحکم و رحمتکم و الاشفاق علیکم لکنا عن مخاطبتکم فی شغل .

اگر محبت شما را نداشتیم و صلاحتان را نمی دیدیم وبه خاطر ترحم و شفقت بر شما نبود ،گفتگوی با شما را ترک می کردیم.

بحارالانوار ،ج53،ص179/احتجاج.

24-من اکل من اموالنا شیئا فانما یاکل فی بطنه نارا و سیصلی سعیرا .

هر کس (به ناحق )چیزی از اموال مارا بخورد،همانا آتش در شکم خود می خورد ،وبه زودی به رودر آتش جهنم می افتد.

کمال الدین ،ص521.

25- فلا یحل لاحد ان یتصرف من مال غیره بغیر اذنه فکیف یحل ذلک فی مالنا .

وقتی برای هیچ کس جایز نیست که در مال دیگران بدون اجازه آنان تصرف کند ،پس چگونه این کار در مال ما جایز می شود ؟

کمال الدین ،ص521.

26- اما اموالکم فلا نقبلها الا لتطهروا فمن شا فلیصل ومن شا فلیقطع فما آتانی الله خیر مما آتاکم.

اموالی که شما به ما می رسانید ،ما آنها را نمی پذیریم مگر آنکه پاکیزه شوید .پس هر که می خواهد آنها را به ما برساند و هر کس می خواهد نرساند .آنچه خدابه ما داده بهتر است از آنچه به شما داده است .

کمال الدین ،ص484.

27- فان فضل الدعا والتسبیح بعد الفرائض علی الدعا بعقیب النوافل کفضل الفرائض علی النوافل .

برتری دعا و تسبیح گفتن پس از نمازهای واجب ،در برابر دعا پس از نمازهای مستحب مانند برتری واجبات بر مستحبات است .

بحارالانوار ،ج53،ص161/احتجاج.

28-سجده الشکر من الزم السنن و اوجبها .

سجده شکر از لازمترین و بایسته ترین مستحبات است .

بحارالانوار ،ج53،ص161/احتجاج.

29- فما ارغم انف الشیطان بشی مثل الصلوه فصلها و ارغم انف الشیطان .

هیچ چیز مانند نماز ،بینی شیطان را به خاک نمی ساید .پس نماز بخوان و بینی شیطان را به خاک بسای .

بحار النوار ،ج53،ص182/احتجاج.

30-ان استرشدت ارشدت وان طلبت وجدت.

اگر خواستار ارشاد باشی ارشاد می شوی ،واگر جوینده باشی یابنده خواهی بود.

بحارالنوار ،ج51،ص339/کمال الدین

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد